luni, 3 aprilie 2017

Semimaraton Brasov 2017 - din ce in ce mai bine

Cursa din fata casei, se pleaca din piata Unirii din Brasov, cam la 100m de casa mea, deci clar nu am cum sa lipsesc de la cursa asta. Am fost la ultimele 5 editii (din 6), prilej foarte bun sa-mi masor progresul fata de anul precedent.

Din nou am avut o saptamana foarte grea la birou (scuze, scuze), ceea ce m-a impiedicat sa-i fac programul de recuperare dupa Aiud Maraton. Unul din beneficiile curselor mai dese este ca organismul invata sa se recupereze rapid, desi asta nu inseamna ca nu trebuie sa faci nimic. Am reusit sa ajung la kineto, am ratat atrenementul de joi (cel mai important), asa ca am avut practic doar 2 alergari in saptamana respectiva, unul usor marti si unul si mai usor vineri dimineata.

Am ajuns vineri seara in Brasov, si am fost sa-mi iau kitul. Mi s-a parut bine organizat, nu era multa lume, dar organizarea de la sala era brici.

Planul de cursa era usor de facut, stiu traseul foarte bine, ma antrenez pe el din cand in cand. Urma sa incercam sa alergam iar impreuna eu si Tibi, sa plecam tare ( nu foarte tare, moderat, asa ca la 10k) din fata si urcam Poiana cat de repede putem. Un gel inainte, un gel si un activator in Poiana si un gel in Racadau. In rest blana si sa sa sfaraie calcaiele.



Dimineata am reusit sa iesim devreme la incalzire, si am bagat 4 km lejer cu cateva lansate la final, ceva speciale si un pic de streching. Am intrat in zona de start din vreme (total necaracteristic stiu :D) si ne-am dus in fata. Tinand cont si cu invalmaseala am luat startul cam din randul 4-5. Evident ca in fata erau destui alergatori mai lenti. Nu am sa inteleg niciodata de ce vrei sa iei startul din primele randuri cand stii ca nu poti tine pasul cu cei din jurul tau. Este periculos atat pentru unii cat si pentru ceilalti. Am auzit un cuplu de alergatori spunand ca sunt prea in fata probabil (da, erau :D) dar nu s-au dus mai in spate.

S-a plecat ca din pusca, si am facut deja cunoscutul inot prin multime, un slalom special. Primul km a fost rapid, si am reusit sa ne eliberam fara mari probleme. 4:20 min/km la primul, si 4:40 pe al doilea, pe care se urca mai sustinut, dar se poate alerga destul de tare. Dupa 2.5 km se intra pe macadam si traseul incepe sa urce mai accentuat. Deja coloana s-a rarefiat bine, am vazut destui alergatori care pur si simplu s-au oprit sau au trecut la mers, semn ca au tras mult prea tare. De aici incepe practic cursa, primii km sunt doar de incalzire.

L-am pierdut pe Tibi, dar nu-mi fac nici o problema, stiu ca va reveni pe a doua parte a traseului. In jurul meu alergatori buni, Dragonu, Iulian Grigore, Adrian Petrut, cu care de obicei ma intalneam dor la start. Cu ei m-am tot depasit pe urcare, pana pe final m-au distantat toti 3, dar ii aveam in raza vizuala. 5:30 pe km 3, apoi urmatorii 2 km putin peste 6min/km. Apoi traseul coboara nitel, asa ca si timpul pe urmatorul km e mai bun cu 1 min. am trecut de PC de la km 4 in viteza, infascand un pahar cu apa din viteza.

Ultimii 2 km din urcare sunt cei mai grei, imediat ce forestierul face dreapta si urca abrupt spre Poiana Brasov. Acolo viteza scade, gambele sunt in flacari, respiratia devine gajaita iar pulsul explodeaza. Ma tin dupa Dragonu si Iulian, cam 20 m intre fiecare din noi. Trenuletul Ciucas team, unde toti 3 suntem colegi. M-am tinut dupa ei pana sus, apoi Iulian avea sa coboare foarte bine, pana pe locul 3 la categoria de varsta, cu 4 min mai rapid decat Dragonu si cu mine.

Am ajuns la cariera in 45 min, si din timp am luat gelul si activatorul, asa ca am stat maxim 10 sec la punctul de hidratare, apoi i-am dat bataie mai departe. Aici traseul urca si coboara 1 km, este si ceva zapada si noroi, deci atentie mare.

Deja sunt singur, nu se vede nimeni in fata, in spate nu risc sa ma uit prea mult. Sunt locuri cu radacini si poteca ingusta si abrupta, unde am cazut acum 3 ani. Din fericire este uscat, asa ca incaltarile alese Bushido, isi fac treaba foarte bine.

La o portiune cu radacini il ajung din urma pe Adrian Petrut, si el la fel de prudent ca si mine, apoi acceleram amandoi. De la Stehil prindem viteza si se coboara tare. Din fericire nu-s prea multi turisti, doar inainte de saua Tampei unde ajung cam in 1:14 h, km 14.

Coborarea pe forestier in Racadau nu-mi place, desi merg mai tare decat in alti ani. Aici sunt depasit de primele 2 fete, Cindy Callevaert si Natalia Zbirnea (care era insotita de un alergator mai in varsta) care trec toti 3 pe langa mine ca vantul si se tot duc. Profit de ultimii metrii pana la punctul de hidratare sa iau ultimul gel, pentru ca urmeaza un power run usor in urcare, in jurul Tampei, pe care m-am simtit intodeauna bine.

Asa a fost si acum, am bagat motoare in plin si am alergat tare. GPS-ul a dat si ceva eroare (arata si 2:30 ceea ce e inposibil) dar oricum pe la treptele lui Gabony le-am ajuns pe fete din urma. Cindy parea obosita, asa ca i-am strigat sa vina dupa mine pt ca nu era departe de Natalia care parea ca are ajutor de la iepurele ei :D. M-a bucurat sa o vad pe Cindy cum pe coborare ne depaseste pe toti 3.

Cum incepe sa urce iar traseul, spre saua Tampei am accelerat iar si i-am depasit iar, si spre surpriza mea si pe Dragonu, care se resimtea dupa Timisoara probabil.

Ne-a cam lovit caldura in urcarea scurta dar atat de grea spre saua Tampei, dar de aici mai aveam putin. Nu stiam atunci, dar Tibi revenea spectaculos si se apropia pe noi. Eu m-am desumflat nitel cand mi-am aruncat ochii la ceas si am vazut ca un timp sub 1:40 era imposibil. Totusi, urma sa fie personal best, asa ca am aruncat in joc ultimele rezerve.

Se intra in oras, si se alearga ultimii 800 m pe asfalt si un set de trepte. Pe ultimii metri am auzit un pas rapid in spatele meu, trec linia de sosire si ma bucur sa-l vad pe Tibi, cu care am terminat impreuna, la o zecime de secunda. A fost chiar mai bine decat timpul visat, sa termin de mana cu el :)

Timpul final 1:41:40, locul 31 la general (din 620) si 7 la categoria mea de varsta. Mult mai bine in clasament decat in 2016, dar si participarea elitelor a fost mai redusa, concurenta cu 10k cu premii mari de la Bucuresti.

Organizare buna, un kit consistent, inscriere 75 lei, bere gratis la final si paste si o medialie foarte frumoasa. Un concurs reusit, felicitari organizatorilor.

pt cine e pasionat de Strava, aici aveti trackul meu https://www.strava.com/activities/923523340

Multumesc fotografilor Luiza Loloiu, Andreea Stan si Andrei Soimu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu