marți, 15 decembrie 2015

Catarat si trekking in Antalya

Stiu ca v-am obisnuit cu articole de vacanta (cica expeditii) din cele mai exotice locuri si inalti munti. Au fost la rand muntii Atlas (Maroc), Alpii Dinarici (Slovenia), Mt Kenya (Kenya), Caucaz (Georgia) si Alpii de anul trecut (Italia-Elvetia). probabil v-ati gandit ca am fost iar lenes la scris, si de aceea articolul despre vacanta de vara apare pe la mijlocul lui decembrie :)

In vara asta, pentru prima data in ultimii 10 ani probabil, nu am fost nicaieri in vara. Motive ar fi mai multe, unele personale, altele care tin de programul echipei noastre. Cert este ca toata planurile au cazut unul dupa altul, asa ca vara asta am alergat doar. Cat de tare si de mult am putut.

Ca o varianta de criza, ne-am hotarat sa mergem macar o saptamana undeva, la inceputul lui decembrie. Dupa ce ne-am intins un pic antenele si am facut niste analize de cost, vreme, locuri, ne-am decis sa mergem o saptamana in Antalya. Este cald, este foarte frumos in zona, si ieftin. In plus sunt cateva mii de trasee de catarat si se poate face baie chiar si in decembrie.

Costurile sunt mici.
Avionul a costat 107 Euro cu Pegasus (Bucuresti-Istambul-Antalya si retur), inclusiv cu bagajul de cala, am avut nevoie doar de 2 la 5 oameni.
Cazarea a costat 85 de Euro de persoana, 2 camere cu 2 si 3 locuri, cu mic dejun inclus. Pensiunea este in satul Ciraly, cam la 60 km de Antalya.
Am inchiriat o masina care ne-a costat 85 de Euro plus cateva zeci de litri de benzina, pentru ca ne-am fatait destul de mult. De la aeroport la pensiune au fost cam 70 de km, iar in 3 zile ne-am dus la locuri de catarat, plus o data pana la poalele muntelui Olympos.
Cu mancarea se rezolva usor, atat de la supermarket (pentru papat gen picnic) cat si la restuarantele pe care le folosesc localnicii, ieftine si cu mancare foarte buna. Sunt de obicei afaceri de familie, in care meniul este destul de limitat, dar totul e proaspat si se face pe loc. Extrem de gustos.

Cam asta am cheltuit, plus niste bere. Berea e singura chesti care la ei este mai scumpa decat la noi. Dar cum noi nu bem cine stie ce, nu ne putem plange de costuri :)

Nu o sa va plictisesc cu descrieri detaliate, dar o sa va zic ca ziua incepea cu masa pe terasa pensiunii, plus cafeaua de rigoare. In vreo 2 dimineti am cerut si am primit mancarea la pachet, pentru ca am luat-o dimineata din loc. Apoi am mers prim zi la plimbare prin zona (am ajuns tarziu noaptea si apoi am dormit mai mult) in prima zi, iar in zilele 2 si 3 la 2 faleze mari din zona.

 Ziua de catarat este destul de scurta, pentru ca soarele apune la 4 jumate si se lasa racoare. Cam in fiecare zi am facut si baie in mare, apa era mai calda decat aerul, asa ca am facut baie fara neopren.


In a doua seara am mers sa vedem focurile eterne.

La catarat ai de ales intre multe sute de trasee chiar la Cyrali


Joi am mers la tura pe muntel Olympos (Tahtali) 2300+, un varf superb aflat aproape de mare. Ma mers cu masina vreo 15-20 de km, apoi am luat-o la picior. Drumetia este lejera, iar peisajele sunt superbe, dupa cum puteti vedea si singuri.


Singura chestie care deranjeaza este hardugia de pe varf, unde am baut un ceai.

Asta a fost ziua de pauza, pentru ca vineri am plecat sa cautam o faleza care e situata chiar pe plaja, pe care am gasit-o destul de greu. Acolo am petrecut cam o ora ca sa eliberam un pescarus care reusise sa-si prinda aripa si capul intr-un set de ace de pescuit. 4 oameni am muncit la el, unii cu munca de finete cu degetele insangerate de la carlige, iar altii mai neindemanatici (eu :D) la tinut aripi si picioare. Trasele sunt foarte spalate de la eroziunea foarte puternica, dar locul este extrem de frumos.


In ultima zi am mers la Geyikbayırı, un loc extrem, extrem  de frumos, si cu 1200 de trasee. Din pacate nu am prea multe poze, pentru ca m-a lasat bateria. Este un fel de vale, plina de faleze, acioperita cu maslini si rodii, unde poti sta la cateva campinguri, atat la cort cat si la csute cochete. Traseele sunt de toate pentru toti, ai de unde alege. Din pacate am avut doar o zi, dar daca mai venim o sa stam acolo macar cateva zile.

Din pacate aici s-a terminat saptamana noastre, si tot din pacate mai erau multe locuri misto pe care am fi vrut sa le vedem. De exemplu Lycian way, pe care as fi vrut sa am timp sa alerg vreo 2 zile macar. Sau cascadele mirifice

Va recomand calduros Antalya in afara sezonului turistic, o destinatie extrem de frumoasa si foarte ieftina


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu